Czym jest tuning mechaniczny?

Tuning mechaniczny według fachowców służy do udoskonalenia parametrów technicznych i poprawia także charakter jazdy. Łatwiej mówiąc, nasze auto szybciej przyspiesza i lepiej się prowadzi. Tuning mechaniczny inaczej zwany właściwym ma na celu ulepszenie układu napędowego oraz paliwowego a także zwiększa moment obrotowy. Przez to silnik otrzymuje większą moc a dodatkowe przekształcenie podwozia daje kierowcy lepszą przyczepność oraz cykliczność pojazdu. Tego typu modernizację obejmuje udoskonalenie zawieszenia i silnika, konfiguracja podwozia, zespołu paliwowego, napędowego, kierowniczego, hamulcowego czy dolotowego.

Wszystko powinno się uzupełniać

Przy przebudowie tuningu mechanicznego wszystkie operację są dużo bardziej złożone, czasochłonne i droższe. Kiedy zmieniamy wygląd naszego auta chociażby dla tuningu optycznego, możemy eksperymentować tylko przy jednostkowych fragmentach, z pominięciem innych. Tymczasem wszystkie poprawki mechaniczne nie mogą być dokonywane osobno, bowiem jedna często wymusza następne. Wszystkie fragmenty powinny ściśle ze sobą współdziałać, w przeciwnym razie nie będziemy zadowoleni z osiągnięć naszego tuningu, i nie nacieszymy się zbyt długo naszym samochodem.

Filtry, tłoki, rozrząd i wiele innych

Fundamentalną sprawą jest w tym przypadku wymiana tłoków i części mechanizmu korbowego na kute. Podniesie to ich wytrzymałość, co jest obowiązkowe w przypadku wzrostu mocy auta. Tą przeróbkę możemy wykonać sami.O wiele trudniej będzie w przypadku zmiany faz rozrządu. Wykorzystanie tłumika o obniżonym poziomie oporów obrotu spalin, prostowanie rur układu dolotowego i wydechowego potrzebują dokładnych obliczeń. Możemy też zmienić skrzynię biegów na mechaniczną, oraz zastosować wzmocnione sprzęgło. Więcej o tuningu znajdziesz na stronie www.spojler.com.pl

Umocniony silnik potrzebuje zmiany zawieszenia

Pozytywny tuning silnika nie tylko przyspieszy nasz pojazd, ale także ukształtuje jego zachowanie na drodze. Dlatego warto zmodernizować podwozie, aby poprawić przyczepność i cykliczność pojazdu. Pomocne w tym będzie obniżenie zawieszenia, polegające na umieszczeniu środka ciężkości niżej, dzięki czemu pojazd lepiej będzie trzymał się drogi. W tym przypadku poprośmy o pomoc fachowca, bo samo skrócenie sprężyn, może skutkować zmianą geometrii zawieszenia, a mimo obniżenia środka ciężkości, spadnie przyczepność auta na zakrętach. Można to usprawnić, zmieniając parametry resorów i amortyzatorów.

 

You may also like...